Kafemlýnek: Jak podpořit nadané dítě

2. listopadu 2007 Kafemlýnek

Úterý 6. listopadu 2007, do 9.30 do 10.25, autor: Karolina Antlová, hosté: na telefonu Jitka a Václav Fořtíkovi, autoři knihy Nadané dítě a rozvoj jeho schopností a Alena Kýrová, vedoucí učitelka pro 1. stupeň Základní školy Úvoz v Brně. Hovořit budeme o nadání i o některých možnostech, které nabízí současný vzdělávací systém nadaným dětem a jejich rodičům. Soutěžit můžete o knihu Nadané dítě a rozvoj jeho schopností.

Co Kafemlýnek nabídne?

Nadání, talent, Bohem svěřené hřivny, to vše jsou velké dary, které bychom neměli promarnit. V Kafemlýnku zkusíme odpovědět například na otázky, jak nadání u svých dětí rozpoznat a jak dítě podpořit, aby mohlo svůj talent rozvíjet. V telefonické soutěži nabídneme knihu Nadané dítě a rozvoj jeho schopností, kterou jsme představili v letošním zářijovém Kafemlýnku. Losovat budeme z obrázků a výtvarných děl vašich dětí, které jste posílali do říjnové výtvarné soutěže.

Výtvarná soutěž pro děti

Stále vás zveme do nové Galerie Kafemlýnku. V ní najdete všechna výtvarná díla vašich dětí, která jste posílali na zářijové téma výtvarné soutěže. Také během října jsme do naší redakce dostali mnoho zajímavých výtvarných počinů, tři autory vylosovaných obrázků odměníme. V listopadu se těšíme na další tvořivé příspěvky vašich dětí. Obrázky na téma moje oblíbená hračka, hra či činnost posílejte na adresu Radio Proglas, Kafemlýnek, Barvičova 85, 602 00 Brno.  

Soutěž o knihu

Do 13. listopadu 2007 do 12.00 můžete na našich stránkách soutěžit o knihu Leváci a jejich výchova.

Literární soutěž Pohádkáři  

Vyprávíte dětem vlastní pohádky? Pokud ano, můžete svá pohádková vyprávění sepsat a poslat do soutěže.

Po odvysílání Kafemlýnku - magazínu, nejen pro maminky na mateřské dovolené - zde najdete vaše příspěvky k tématu, důležité informace, kontakty na hosty, a také vše, co se do pořadu nevešlo.

Co přinesl Kafemlýnek?

Nadání dětí by pro nás mělo být důvodem k radosti nad tím, jak máme šikovné děti. Ti rodiče, kteří od radosti přikročili ke konkrétním skutkům, rozhodli se své děti podporovat mimo jiné také tím, že chtěli vybrat vhodnou školu, pravděpodobně dobře vědí jaké možnosti dávají či naopak nedávají naše školství a zákony. Na jedné straně je tendence k integraci nadaných dětí do běžných tříd, na straně druhé je volání po samostatných skupinách nadaných dětí. Po telefonu jsme hovořili s Václavem Fořtíkem, kromě jiného předsedou Dětské Mensy ČR a výkonným ředitelem Centra nadání, který je také společně s manželkou Jitkou autorem knihy Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. O konkrétní podobě výuky nadaných dětí v Základní škole Úvoz v Brně mluvila Alena Kýrová, vedoucí učitelka pro první stupeň. 

Do dnešního Kafemlýnku jste mohli prostřednictvím sms zpráv psát o tom, jaké aktivity nabízíte svým dětem, jak rozvíjíte jejich zájem, talent, jaké jsou vaše zkušenosti s podporou nadaných dětí nebo se začleněním nadaných dětí do školního systému. Tady jsou vaše příspěvky (redakčně krácené):

  • Mám 6letého syna a uměl ve 3 letech počítat. Tak jsme koupili dětský notebook, tím se zdokonaluje úplně sám. Jsou tam i překlady do cizích jazyků a spousta her. Monika
  • Syn chodí do první třídy ve škole, kde zkouší integraci nadaných dětí do kolektivu. V prvních třídách jich bylo vybráno 5, ale rozdělili je do 3 prvních tříd, takže mě to jako integrace nepřipadá. Syn je rozčarovaný. umí číst, počítá tak, že začíná zkoušet násobilku, má velký všeobecný přehled. Vidím, že kromě psaní mu škola nic nového nepřináší. Uvažovala jsem i o domácí škole, protože vím, kde bych navázala na to, co umí a co ho zajímá. Mám obavu, že zleniví a ztratí zájem o to něco se učit. Vlasta
  • Dobrý den! Děkuji za pořad. Téma je pro nás aktuální – náš prvňáček sice nebyl v poradně, ale už několik roků sám vyhledává nové informace z různých oborů. Situaci prozatím řešíme společným vyhledáváním informací z knih, z internetu. y den!dekuji za porad. Problém je najít si čas na dítě. Váš pořad je pro mě připomenutím – nevzdávat se, hledat. Díky! Bohdana
  • Nadání se snažíme podpořit různými kroužky, doplněním informací, nabídkou literatury, podnětným prostředím,hovory s dětmi.
  • Přeji krásný dobrý den, mám zkušenost, že v České republice je to většinou záležitostí rodičů a domácí školy, až na výjimky. Jana
  • Je to pokus pro děti velkých měst. Irena

Děkujeme za všechny příspěvky do výtvarné soutěže i do soutěží na našich stránkách, za pozdravy i náměty. Z Kafemlýnku přejeme dobré podzimní dny.

Darujte Proglas!

 

Regiony

Regiony

Blahopřání

Pošlete svým blízkým k narozeninám či svátku písničku s přáním.