Bohoslužby
pá 8. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Pomocnice v Brně-Žabovřeskách | P. Zdeněk Jančařík | |
ne 10. 1. | 9.00 | Z kostela sv. Jana Nepomuckého v Hluboké nad Vltavou | P. Tomas van Zavrel | Svátek Křtu Páně |
po 11. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Sněžné v Praze | P. Filip Jan Rathouský | |
út 12. 1. | 18.00 | Z kaple Svatého Ducha v Proglasu | P. Martin Holík | za nemocné posluchače Proglasu |
st 13. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Pomocnice v Brně-Žabovřeskách | P. Jan Stuchlík | |
čt 14. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Sněžné v Praze | P. Filip Jan Rathouský | |
pá 15. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Pomocnice v Brně-Žabovřeskách | P. Pavel Glogar | |
ne 17. 1. | 9.00 | Z kostela Panny Marie Pomocnice v Brně-Žabovřeskách | P. Martin Hobza - provinciál salesiánů | výročí úmrtí ctihodného P. Ignáce Stuchlého |
po 18. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Sněžné v Praze | P. Filip Jan Rathouský | |
út 19. 1. | 18.00 | Z kaple Svatého Ducha v Proglasu | P. Jan Krbec | za posluchače Proglasu |
st 20. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Pomocnice v Brně-Žabovřeskách | ||
čt 21. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Sněžné v Praze | P. Filip Jan Rathouský | |
pá 22. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Pomocnice v Brně-Žabovřeskách | ||
ne 24. 1. | 9.00 | Z kostela Všech svatých v Litoměřicích | P. Józef Szeliga | |
po 25. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Sněžné v Praze | P. Filip Jan Rathouský | |
út 26. 1. | 18.00 | Z radia Lumen | z baziliky sv. Kříže v Kežmarku | |
st 27. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Pomocnice v Brně-Žabovřeskách | ||
čt 28. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Sněžné v Praze | P. Filip Jan Rathouský | |
pá 29. 1. | 18.00 | Z kostela Panny Marie Pomocnice v Brně-Žabovřeskách |
Pár slov o duchovním přijímání:
Slavíme-li eucharistii, přijímáme-li tělo a krev Páně, nepřijímáme něco, nýbrž Někoho – přichází k nám sám Pán, Ježíš Kristus ukřižovaný a zmrtvýchvstalý. On je živý!
Vzkříšený Pán přicházel k apoštolům skrytým za zavřenými dveřmi, jak nás o tom ujišťují velikonoční evangelia.[1] On zná způsoby, jak se s námi setkat přes naši fyzickou nemožnost. On zná cesty, kudy za námi přijít navzdory všem zamčeným dveřím.
Zmrtvýchvstalý Kristus není omezen jen na své svátosti, jen na způsoby chleba a vína. Vždyť on je přítomen ve svém slově: to mluví on, když se v církvi předčítá Písmo svaté. I tehdy je přítomen, když se církev modlí a zpívá, jak to slíbil: „Kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.“[2]
V tradici církve najdeme takzvané „duchovní přijímání“, inspirované vírou a milující touhou po uskutečnění a trvalém růstu trvalé jednoty s Kristem v jeho Duchu. Podle učení církve je toto „duchovní přijímání“ skutečným osobním setkáním s Ježíšem, neboť působí milost, kterou svátost eucharistie dává, bez vlastního – fyzického – přijímání této svátosti.[3]
Duchovní přijímání je modlitba, ke které jsou zváni všichni, kdo z jakýchkoli důvodů nemohou přijmout Krista pod způsobami chleba a vína. Je výrazem touhy po setkání s živým Pánem, prosbou, kterou dobrý Bůh slyší a vyslyší. V této modlitbě jsme spojeni s církví, která volá: „Maranatha! Přijď, Pane Ježíši!“[4]
[1] Jan 20,19 nn.; srv. Lk 24,36 nn.
[2] Mt 18,20; viz SC 7
[3] DS 1548; srv. Rahner–Vorgrimler, Teologický slovník, Vyšehrad, Praha 2009; s. 168
[4] srv. Zj 22,20
Aktualizace: 8. 1. 2021, Ed.