Téma digitální děti
Malé děti mají výhodu, že se rodí do prostředí, kde se běžně používají počítače i mobily. Od batolecího věku je to láká. Ale co my, jejich rodiče? Kafemlýnek 25. července 2017.
Pracně se učíme od kolegů v práci, abychom zjistili, že naše dítě toho zná ze školy dvakrát tolik. Ne snad z výuky - tam naopak chudák učitel řeší stejná dilemata jako rodič (tedy, že děti jsou znalejší a o kus napřed ve virtuálním světě, kde tráví většinu času) - ale od spolužáků. Jenže naše děti mají velký rozsah znalostí tohoto druhu nepodpořený zkušenostmi, charakterem nebo zodpovědností. Dívají se na videa, streamy s nevhodným obsahem, zapojují se do chatů s vulgárním slovníkem, potřebují po večerech chatovat se spolužáky místo aby se s nimi sešli. Probírají sexuální témata v deseti letech a ve školní družině si za zády paní vychovatelky pouštějí na mobilech porno. I tohle je realita, ve které naše děti žijí a musí se jí naučit zvládnout. Budeme se jako rodiče tvářit, že je všechno v pořádku nebo se nějak zapojíme?
Zajímavý rozhovor na témata, jak zvládnout rodičovskou roli ve světě technologií vedla Ivana Horáková na podzim 2016 v rozhovoru s knězem salesiánem Liborem Všetulou, který stojí za projektem "Mediální školy" v Brně - Źabovřeskách. V rámci prázdninových magazínových Kafemlýnků teď uvádíme reprízu.