Baroko 2022

Baroko 2022

Pořad v souvislostech


Baroko 2022
Budeme vysílat

Ave Dulcissima Maria
Nábor Hrdinů
Tajní evangelíci ve Velké Lhotě
Vysílali jsme


Křížem krážem

Jeseničtí sochaři a jejich významná díla

Muzeum a galerie Mlejn Ostrava
Audioarchiv

Hudba na dvoře Leopolda I. a jeho nástupců je hlavním tématem 25. ročníku právě probíhajícího olomouckého festivalu Baroko. Ve čtvrtek 16. června ve 20.15 vysíláme rozhovor se zakladatelem a dramaturgem festivalu Tomášem Hanzlíkem. Jaké novinky přinese letošní program?

"V současné době je to hudba, která mě baví úplně nejvíc," říká Tomáš Hanzlík o ústřední dramaturgické linii festivalu a vysvětluje: "Myslím si, že na rozdíl od vrcholného baroka, kde je spousta efektů a virtuozity, tady je ještě – aspoň pro mě, v mé fázi života – nějaká hloubka, meditativní kvalita. U Leopolda mě baví i přesah do jeho rodinné životní stránky. Neměl být císař, ale duchovní. Ale tím, že mu zemřeli sourozenci, najednou se stal císařem. Byl připravován na kariéru duchovního, a tak i jeho rozměr jako císaře zůstával duchovní. Byl vášnivý hudebník. Jako Ludvík XIV. miloval balet, tak Leopold I. miloval operu a instrumentální hudbu. Kromě toho, že se obklopil řadou vynikajících skladatelů, i on sám byl vynikající komponista."

Tomáš HanzlíkKteré obnovené premiéry festival Baroko nabídne? V jakém stavu badatelé objevují dobové hudební zápisy v archivech? Které soubory a sólisté vystoupí? Více v rozhovoru s Radkou Rozkovcovou poví vysokoškolský pedagog a skladatel Tomáš Hanzlík, jehož autorská neobarokně minimalistická opera Endymio nebude chybět ani v letošním programu.