Křesťanská anafora – Střed a vrchol slavení eucharistie
V šestidílném vzdělávacím cyklu, jehož autorem je prof. František Kunetka, otevíráme liturgické téma: křesťanskou anaforu. Známější vám možná je termín eucharistická modlitba. Zaměříme se na kořeny této modlitby a její historickou a současnou podobu. Určující pro anaforu je mimo jiné to, že se jedná o žehnací modlitbu vycházející z židovské liturgie. Možná vás stejně jako redaktora Marka Chvátala překvapí fakt, že ono žehnání má být správně žehnáním Bohu.
Křesťanská anafora – 6. díl
Střed a vrchol slavení eucharistie? Na závěr našeho cyklu se zamyslíme, co znamená tento výrok o eucharistické modlitbě.
Křesťanská anafora – 5. díl
Tentokrát si uděláme s prof. Františkem Kunetkou v našem vzdělávacím cyklu malou liturgickou přehlídku rozmanitých křesťanských anafor.
Křesťanská anafora – 4. díl
Slavení eucharistie má svůj historický vývoj. Najdeme v něm prvky, které jsou neměnné a na druhou stranu prvky, které se v průběhu staletí mění a měnit budou.
Křesťanská anafora – 3. díl
Třetí pokračování vzdělávacího cyklu o křesťanské anafoře s prof. Františkem Kunetkou, Th.D. nás zavede ke kultuře židovského stolování.
Křesťanská anafora – 2. díl
Ve druhé části vzdělávacího cyklu o eucharistické modlitbě si na konkrétním příkladu 4. eucharistické modlitby v římském misálu ukážeme její formální a obsahovou strukturu.
Křesťanská anafora – 1. díl
Jako střed a vrchol slavení eucharistie označuje anaforu Kongregace pro bohoslužbu a svátosti ve Všeobecných pokynech k římskému misálu.